Theme Preview Rss

About Me

My photo
Pacing for better tomorrow.

Usaha memantankan...

Mereka yang bersifat ikhlas tahu bahawa
membalas kebaikkan dengan kebaikkan itu harus,

Membalas kejahatan dengan kejahatan adalah
petanda budi pekerti yang rendah,

Membalas kebaikkan dengan kejahatan adalah
tidak berbudi,

dan yang Membalas kejahatan dengan kebaikkan
adalah mereka yang berbudi tinggi...

* * * * *

Sesungguhnya, syaitan itu sentiasa ada dalam saluran darah kita..
Hati-hati.
Allah tak akan menguji, kalau tidak mampu dihadapi...

* * * *

Aku minta kepada Tuhan setangkai bunga,
Dia beri kaktus berduri.

Aku minta pula kupu-kupu,
diberi pula ulat yang berbulu..


Aku sedih dan kecewa.


Namun, kemudian kaktus itu berbunga,
Indah sekali.

dan si ulat itu menjadi kupu-kupu,
yang Cantik..


Tuhan tidak semestinya memberi apa yang kita harapkan,
tetapi Dia memberi apa yang kita perlukan...

* * *

Kadang-kadang kita merasa lemah dan penat melalui lorong ini,
hujan panas silih berganti... pasti akan ada salah satu darinya...


* *

Pangkat bukan lah hiasan diri,
Apa gunanya ku simpan lagi,
Pabila ada yang meragui,
Abaikan aku! aku berlari sendiri...

*

0 respon: